در حال ارسال اطلاعات به فروشگاه رهتاهستید، لطفا شکیبا باشید
پیگیری :
پرسش‌های متداول

ثبت و پیگیری سفارش


1- تمایل به خرید کالا از رهتا را دارم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟
پاسخ:  علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی فروشگاه رهتا، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی فروشگاه رهتا با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

2- آیا برای خرید از  فروشگاه رهتا، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ:خیر ولی رهتا برای راحتی شما ,بعد از ثبت نهایی سفارش اطلاعات شما را برای عضویت در رهتا ثبت نموده و نام کاربری و کلمه عبور شما را در پایان سفارش نشان می دهد که برای خرید های بعدی یا مشاهده وضعیت سفارش ویا برای برگشت از فروش سفارش خود به راحتی از طریق ناحیه کاربری خود اقدام نمایید


با عضویت در فروشگاه رهتا :

- دیگر لازم به وارد کردن اطلاعات شخصی برای خرید بعدی خود نیستید
- سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید
- به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید
- لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
- در جریان پیشنهادات ویژه رهتا قرار گیرید

3- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ:  شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید. رسیدگی و پردازش سفارش‏‌هایی که در ساعت‏‌های غیرکاری (از ساعت 17 تا 8 صبح) ثبت می‌‏شوند، در اولین ساعت‌‏های کاری روز بعد و با اولویت بالاتر نسبت به سفارشات روز بعد انجام خواهد شد.

4- آیا می‌توانم برای شخص دیگری خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ:  بله، ثبت سفارش در فروشگاه رهتا 3 مرحله دارد:

1) سبد خرید،  2) آدرس و شرایط تحویل و 3) پرداخت و ثبت سبد.


در مرحله آدرس و شرایط ،می توانید آدرس و مشخصات شخص دیگری را وارد نمایید،در صورتی که هزینه سفارش را آنلاین پرداخت نمایید, شخص تحویل گیرنده باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.


5- آیا می‌توانم با حساب کاربری خودم، خرید کنم و فاکتور به نام شخص حقوقی یا شرکت صادر شود؟
پاسخ:  خیر، در حال حاضر چنین خدماتی در فروشگاه رهتا وجود ندارد.


6- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟
پاسخ: برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه "گزارش سفارش ها" از وضعیت سفارش مطلع شوید.


7- می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
پاسخ:  بله، شما توسط شماره تماس های قرار داده شده در صفحه تماس با ما می توانید سفارش خود را توسط کارشناسان رهتا ثبت نمایید.


8- آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ:  خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در فروشگاه رهتا با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.


9- می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ:  تا پیش از ثبت سفارش و کلیک روی آیکون ثبت سفارش امکان حذف و یا اصلاح سفارش برای شما وجود دارد.
پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خریدو دریافت رسید، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.


10- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با فروشگاه رهتا تماس بگیرم؟
پاسخ:  خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش با شما تماس خواهند گرفت. 


11- آیا امکان کادو پیچ کردن سفارش من به منظور هدیه دادن وجود دارد؟
پاسخ:خیر در حال حاضر چنین امکانی در فروشگاه رهتا وجود ندارد.


ارسال سفارشات

1- سفارش خود را به چه روش‌هایی می‌توانم از فروشگاه رهتا تحویل بگیرم؟
پاسخ:  در سرتاسر کشور سفارش‌‏ها بصورت پیش فرض توسط پست پیشتاز ارسال می‌‏شوند و اگر شهرهایی دفتر نمایندگی تیپاکس داشته باشند، مشتری می‏‌تواند با انتخاب تیپاکس در مرحله انتخاب روش ارسال، به جای پست پیشتاز این روش را انتخاب کند. البته توجه داشته باشید که برخی دفاتر شرکت تیپاکس مرسوله شما را در محل دفتر تیپاکس شهرتان تحویل می‌دهند.
شهر تهران: تحویل اکسپرس رایگان ویژه سفارش‌های با محل تحویل آنها تهران است و فقط شامل سفارش‏‌هایی با ارزش بیش از یکصد هزار تومان می‌شود. سفارش‌‌‌‏هایی با ارزش کمتر از یکصد هزار تومان نیز توسط مامور تحویل سفارش فرشگاه رهتا تحویل  داده می شود ولی مشمول هزینه ارسال می‌‏شوند.
همچنین سفارش‏‌های با آدرس تحویل تهران در صورت درخواست مشتری، می‏‌توانند با پست پیشتاز یا تیپاکس ارسال شوند.

2- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟
پاسخ:  هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

3- چرا با این که تحویل اکسپرس در تهران را انتخاب کرده‏‌ام، ارسال سفارش من مشمول هزینه شده است؟
پاسخ:  در حال حاضر، تحویل رایگان در تهران فقط شامل سفارش‌‌‌‏هایی با ارزش بیش از یکصد هزار تومان می‌‏شود.

4- آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟ 
پاسخ:  زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.
درباره سفارش‏‌های با آدرس تحویل تهران، شما می‏‌توانید بازه زمانی مناسب برای تحویل گرفتن سفارش خود را هنگام ثبت آن سفارش توسط فیلد پیغام،به فروشگاه رهتا اعلام کنید.ما همه تلاش خود را می‏‌کنیم تا سفارش حدود ساعت درخواستی به دست شما برسد. با وجود این به دلیل مسایل مختلف مانند برنامه زمان ‏بندی ارسال در  فروشگاه رهتا و مشکلات ترافیکی، وعده تحویل دادن کالا راس ساعت خاص برای فروشگاه رهتا مقدور نیست.

5- پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟
پاسخ:  زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است.
زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است.
زمان رسیدن ارسال‏‌های تهران 12 تا 48 متغییر است. 
هماهنگی‌های لازم در مورد تاریخ و زمان تحویل سفارش، قبل از ارسال، از طرف فروشگاه رهتا با مشتری (تحویل گیرنده سفارش) انجام خواهد شد.

6- می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام با مراجعه به دفتر مرکری فروشگاه رهتا به صورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی در فروشگاه رهتا وجود ندارد.

7- سفارشات چه زمانی به پست تحویل داده می‌شود؟
پاسخ:  همه سفارش‌‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی می‏‌شوند.

8- آیا امکان پیگیری سفارشی را که با پست پیشتاز یا تیپاکس، ارسال شده وجود دارد؟
پاسخ:  بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده می‏‌توانید شماره 10 یا 20 رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:
http://itemtracking.post.ir/
همچنین برای رهگیری سفارشی که با پست تیپاکس ارسال شده می‏‌توانید با دفتر شعبه تیپاکس در شهر خود تماس بگیرید.

9- ارسال سفارشات از طریق تیپاکس به کدام شهرها امکان‏‌پذیر است؟
پاسخ:  ارسال از طریق تیپاکس برای سفارش‌هایی امکان‏پذیر است که محل تحویل آنها شهرهایی باشند که دارای نمایندگی تیپاکس هستند،
مناطق تحت پوشش و تحویل درب منزل تیپاکس : 
آبادان - آستارا - آمل - ابهر و خرمدره - اسلام آباد غرب - اراک - اردبیل - ارومیه - اصفهان - انزلی - اهواز - ایلام - بابل - بابلسر - بجنورد - بروجرد - بناب - بندر عباس - بوشهر - بوکان - بهشهر بیرجند - تاکستان - تالش - تبریز - تربت حیدریه - تنکابن - جهرم - چالوس - خرم آباد - دامغان - دزفول - رامسر - رشت - رفسنجان - رودسر - رودبار - زاهدان - زرند- زنجان - ساری - ساوه - سبزوار - سمنان - سناباد - سنندج - سیرجان - شاهرود - شاهین شهر - شوشتر - شهرضا - شهر بابک - شهر کرد - شهر صنعتی البرز - شهرک صنعتی طوس - شیراز - شیروان - علی آباد - فسا - قائمشهر - قروه - قزوین - قم - کازرون - کاشان - کرج - کرمان - کرمانشاه - کیش - گرگان - گنبد - لاهیجان – لار - لنگرود – مراغه - مرودشت - مشهد - ملایر - مهاباد - میاندوآب - میبد - نجف آباد - نکا - نهاوند - نیشابور - همدان - یاسوج - یزد 

همچنین مشتریان در خارج محدوده شعبه، می‌توانند سفارش را حضوری از دفتر تیپاکس تحویل بگیرند.


حساب کاربری

1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ:  شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد ناحیه کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه "مشخصات کاربری" به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در آنجا امکان ویرایش مشخصات کاربری وجود دارد.
هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری در فروشگاه رهتا نخواهید داشت و فقط می‌توانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.

2- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
پاسخ:  لطفاً ایمیل‌های اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند.

3- آیا می‌‏توانم گزارش خریدهای قبلی خود را مشاهده نمایم؟
پاسخ:  برای مشاهده گزارش خریدهای قبلی، باید به حساب کاربری خود در فروشگاه رهتا وارد شوید، سپس روی گزینه "گزارش سفارشات" کلیک کنید تا  گزارش خریدهای شما نشان داده ‏شود. 

نحوه پرداخت

1- مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟
پاسخ:  شما به صورت نقدی، بانکی یا اینترنتی می‏‌توانید پرداخت خود را انجام دهید و هنگام ثبت سفارش در مرحله پرداخت و ثبت سبد روش پرداخت خود را انتخاب کنید. 
- همگی کاربران فروشگاه رهتا می‌توانند از طریق درگاه پرداخت اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت فروشگاه رهتا، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
- همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب‏‌های اعلام شده در سبد خرید فروشگاه رهتا برای همه کاربران وجود دارد.
- در صورتی که آدرس تحویل سفارش، شهر تهران باشد مشتریان می‌‏توانند هزینه را هنگام تحویل سفارش، در محل به صورت نقدی پرداخت کنند.

2- با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ:  شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت فروشگاه رهتا، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
هم اکنون بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرض‌الحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.

3- آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیت‏‌هایی دارد؟
پاسخ:  بله، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی توسط فروشگاه رهتا به مشتری اعلام خواهد شد.

4- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ:  گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

5- آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ:  در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

6- آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ:  خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالیفروشگاه رهتا از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.

7- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت فروشگاه رهتا امین من است؟
پاسخ:  پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از فروشگاه رهتا بلکه هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:
  - با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
  - قبل از ورود اطلاعات از وجود  قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
  - برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید. 
  - هنگام ثبت اطلاعات حساب خود از اینکه در وب سایت بانک هستید اطمینان حاصل نمایید.


کالاهای عرضه شده

1- برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟
پاسخ:  کارشناسان بخش تولید محتوای فروشگاه رهتا تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد,  همچنین نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بی‏طرفانه در سایت نمایش می‏‌دهد که مطالعه آنها می‏‌تواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.

2- کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟
پاسخ:  در حال حاضر اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال فروشگاه رهتا تمام تلاش خود را می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند.

3- آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟
پاسخ:  کالاهای با وضعیت "موجود" مشخص شده، در انبار  موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته به ندرت برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این صورت بعد از هماهنگی با مشتری مبلغ سفارش را  حداکثر به مدت 24 ساعت به حساب ایشان واریز خواهد شد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، وضعیت آن کالاها در سایت به "نا موجود"  تغییر می کند.
همچنین در طرح های پیشنهادات ویژه در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به "ناموجود" تغییر می‏‌کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.

4- آیا کالاهای عرضه شده در سایت فروشگاه رهتا اصلی، نو و پلمپ شده و مطابق با اطلاعات سایت هستند؟
پاسخ:  کلیه کالاهای عرضه شده در فروشگاه رهتا اصلی، نو و پلمپ شده هستند و فروشگاه رهتا به هیچ وجه کالای غیر اصلی، تقلبی (Fake)، و کارکرده ارائه نمی‌‏کند. 

5- آیا تعداد خرید از یک کالا در فروشگاه رهتا محدودیتی دارد؟
پاسخ:  خیر, هیج گونه محدودیتی برای خرید کالا در فروشگاه رهتا وجود ندارد.

6- پیش از خرید کالا، چگونه می‏‌توانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟
پاسخ:  لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند و تنها به دلیل خط تولید ارزان‏‌تر است که بسیاری از کالاها در چین تولید می‌شوند. 

خدمات پس از فروش

1- آیا همه کالاها در فروشگاه رهتا، شامل مهلت 7 روزه گارانتی تعویض، می‏‌شوند؟
پاسخ:  بله، همه کالاهای فروخته شده توسط فروشگاه رهتا شامل مهلت 7 روزه گارانتی تعویض و برگشت کالا می‌‏شوند و در صورت وجود اشکال فنی در کالا، طی 7 روز کاری که از زمان تحویل گرفتن مشتری محاسبه می‏‌شود، فروشگاه رهتا آن کالا را با کالای دیگری تعویض می‏‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط استفاده از مهلت 7 روزه گارانتی تعویض به صفحه استرداد کالا مراجعه کنید.

2- در صورت بازگرداندن کالا، مبلغ پرداخت شده چه زمانی و چگونه استرداد می‌شود؟
پاسخ:  هنگامی که کالایی بازپس فرستاده ‏شود، پس از کارشناسی و تایید واحد خدمات پس از فروش  فروشگاه رهتا، هماهنگی لازم برای استرداد مبلغ سفارش با مشتری به عمل آمده و تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری مسترد خواهد شد.

3- اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش داده‌‏ام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
پاسخ:  با خدمات پس از فروش تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه استرداد کالا مراجعه کنید.

4- اگر کالای که خریداری کرده‌‏ام، ایراد فنی یا آسیب دیدگی داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
پاسخ:  با خدمات پس از فروش تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه استرداد کالا مراجعه کنید.

s